RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Rabu, 16 Mei 2012

KEHEBATAN DAN KEBIJASANAAN YAHUDI


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 


Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:


"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.
1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan. Sebenarnya Rasulullah tidak menggalakkan permakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut Rasulullah? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak sebab hati merupakan organ pengumpulan dan peneuralan semua toksin dalam badan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. Makanlah kita toksin tersebut dan jadi bengaplah otak umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.


2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Rasulullah selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK bangsa Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.


3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterolnya, namun kambing juga adalah makanan Rasulullah. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Rasullah. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun dan sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.


6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ini juga mengwar-warkan kebaikan minum soya (USA merupakan pengeluar soya terbesar). Sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sebab dalam kacang soya ada hormon estrogen yang sama dengan estrogen pada wanita. Kacang soya juga mengandungi phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas. 

p/s:- Tempe dan kicap soya adalah baik untuk kesihatan. Kenapa? Sebab.. tempe dan kicap telah melalui proses fermentation atau bahasa melayunya, penapaian. Soya ni cuma tak elok dimakan secara fresh atau mentah, apatah lagi kalau dah diproses menjadi air minuman (dari kilang pengeluar especially atau pasar malam).


http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php?t-170963.html
http://depalma-sp.blogspot.com/2011/08/betul-ke-kacang-soya-bahaya.html



Tiada ulasan: