RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Khamis, 21 Mac 2013

SIHAT TANPA EXEMA DENGAN SUSU BIOLAC


2 tahun sudah berlalu. Memang aku rasa nak nangis bila cite kat orang pasal anak ke-2 ni. Nak wat cana, itu sume dugaan yang kita kene hadapi. Hasil usaha dengan isteri bermacam2 cara dari dukun merepek2 sampe ke GH aku redah. hasilnya ALHAMDULILLAH. Pada dasarnya memang aku x percaya ngan tok2 dukun sampe aku cakap kat isteri aku awak bawak jer lah kereta kalu nak gi jumpe tok dukun.

Bukan apa, coz tok2 dukun ni suka berlagak ngan cite2 dia dok ngubat orang so bila hasil x menjadi mula la menggelabah salahkan itu ini dan macam2. Lastly aku ajak isteri gi ngadap doktor kat GH then kene tahan kat wad sehari. Walaupun dah hampir terlambat nasib baik boleh dikawal lagi.



Satu perkara yang saya nak kongsi ngan pembaca2 semua berkenaan susu. Seelok-eloknya susu ibu. Tapi bagi golongan yang bekerja kebiasaannya akan beli susu yang ada kat market. Satu fakta yang 

jarang2 kita ambil tahu dan memang tak dinyatakan pada mana2 susu yang ada kat market ialah berkenaan kandungan soya dan krimer (serbuk). Susu lembu (serbuk) yang ada dalam kandungan susu tepung yang dalam market hanya beberapa peratus sahaja. Selebihnya adalah krimer dan soya. Saya selalu beli susu tepung soya untuk anak saya ini, hasil bertambah kritikal (lagi teruk Exema) merebak terus satu badan. Sememangnya saya mencuba susu Dutch Lady, Lactogen, Enfagrow pun dah teruk jadinya, susu soya lagi teruk.

Akihrnya cikgu nurseri anak saya suruh kami cuba susu BIOLAC. Memang takkan jual dekat GIANT, TESCO dan mana2 pasaraya. Kenapa? Sukar untuk saya menerangkan keadaan ini. Ia melibatkan banyak pihak2 berwajib di negara kita. Dari politik sampe ke pengeluar dan ada skit2 unsur2 yahudi. Cukuplah pasal isu itu kerana saya nak cerita di sini ialah berkenaan Susu BIOLAC.

Berjaya Era Edar
Akhirnya anak saya makin hari makin ceria sampai satu masa tu saya terkejut dengar dia gelak kerana sebelum ini dia asyik mengadu gatal dan menangis. Sebelum dia masuk 2 tahun dia beruabah menjadi kanak2 riang selepas meminum susu ini sehingga sekarang. ALHAMDULILLAH.





Dhia Salsabila binti Muhammad, 2 tahun 9 bulan. Dah sihat dari Exema. Selain itu Kami juga ada menggunakan minyak zaitun untuk merawat kulitnya kesan dari parut-parut Exema. Semoga apa yang cerita ini dapat memberi sedikit ilmu pengetahuan kepada pembaca2 sekalian.

Terima kasih kerana sudi membaca.


Bagaimana nak dapatkan susu ini? Anda boleh hubungi saya melalui no ini:
017-360 6663. SMS, Call & Whatsapp.

8 ulasan:

muhammademwai berkata...

Dapatkan susu biolac anda hari ini dengan menghubungi saya melalui email berikut: muhammademwai@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

blh tk susu ini mmbnyu ank yg ada masalh lendir. ank saya kerap btuk gan selsema..

muhammademwai berkata...

Setakat yang saya tahu ia tak membantu. 1 cara nk bagi lendir atau anak mengalami masalah batuk dan selesema dengan menepuk belakang bayi.

caranya pegang bayi tu pada paras dadanya dan bahagian perut alas dengan peha. rapat kan jari tangan sebelah lagi dan pastikan jari tu macam menggelembung seolah2 ada udara bila menepuk dan tepuk perlahan2.

boleh dilakukan sambil menonton tv atau dalam keadaan santai.

p/s muka bayi menghadap ke bawah supaya lendir atau kahak atau hingus tu boleh keluar dan lap.

Tanpa Nama berkata...

Salam sya nk tanya susu ni sesuai tak untuk bayi sembelit dan bpe harga dia

muhammademwai berkata...

Kalu nak kata ubat kepada sembelit tu bukanlah. Tapi nak elak sembelit mungkin boleh. Sembelit ni atas pemakanan jugak. Harga ahli RM124.20/6 pack.

Tanpa Nama berkata...

salam
guna krim apa tuk sapu kat bdn anak?mandian?
bdn anak saya pun dah ada 2 tompok merah.selain tu merah di semua bahagian pelipat kat leher, belakang telinga, ketiak n anu dia.skrg doc tukarkan kpd susu enfalac A+ soya tp nmpk x de perubahan.

muhammademwai berkata...

pada awalnya memang saya ada menggunakan susu soya. tapi x sampai hati bila terbau susu soya busuk yang amat sangat (pada saya la, orang lain x tahu). terdetik dalam hati saya boleh ke anak saya minum susu tu dengan baunya. memang rilek je dia minum. tp kesannya pada kulit lagi teruk. bila kite tengok mcm salah jalan penyelesaiannya.

Susu guna biolac.
raawatan kulit guna losyen zaitun.
sabun mandi zaitun jugak.

untuk pengetahuan sekalian, anak saya ni dah dekat dengan setahun umurnya sampe kan doktor suruh kami sarungkan tangan n kaki anak saya lepas mandi. tapi paham2lah budak dah boleh bergerak coz dia semangat dia kuat untuk bergelak ketawa dengan kawan2 sebaya.

baju pun berlubang2 coz xnak bagi dia berpeluh n kat rumah saya kene bela balik air cond yg dah 2 tahun x guna coz nak jimat elektrik.

alhamdulillah akhirnya usaha saya berjaya juga.

cuma sekarang ni dari segi permakanan pulak nak kene control...

Tanpa Nama berkata...

terima kasih...