RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Isnin, 19 Mac 2012

Apa yang ditakutkan Mat Rempit

Dah jadi macam budaya
Pernah tak kita terfikir akan ketakutan budak2 yang suka aktiviti ni. Dekat dengan kawasan perumahan yang saya tinggal, selalunya pada waktu petang antara jam 5 - 7 petang aktiviti ini memang rancak dengan ngauman motosikal perempit2 ni. Tapi pada waktu yang sama semasa hari hujan, saya berani beri jaminan mereka takkan berani buat aksi2 yang mereka selalu buat.

Jadi air hujan merupakan salah satu musuh kepada mat2 rempit ini kerana mereka tahu jalan basah, jalan licin dan jalan berlopak. Semasa hujan mereka nih tak boleh nak beraksi kerana air hujan mengganggu mereka nak beraksi. Itu yang pelik skit je, takut juga mereka ni dengan air. Ingatkan berani sangat.

Kesimpulannya, di sini dapat saya simpulkan untuk menyekat aktiviti tak bermoral ni senang jer. Bagi anggota polis yang bertugas pada malam minggu, saya cadangkan supaya mereka menyimbah perempit2 motosikal nih dengan air longkang yang busuk hapak. Bila dah busuk mesti tak jadi nak merempit sebab bila motosikal yang basah dan busuk ini menjadi kemaluan kepada budak2 ni.

Sekian....

Tiada ulasan: