RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Rabu, 30 Januari 2013

HATI-HATI DENGAN HARGA-HARGA BARANG YANG DITAWARKAN

Apabila kita ke sesebuah pasaraya pasti mata kita jadi tak menentu kerana melihat banyak sangat barang-barang yang ditawarkan. Sampaikan apa yang kita tulis dalam senarai pun dilupakan. Kadang-kadang tak ikut dah senarai yang ada dek kerana nafsu keinginan yang tak boleh dikawal.

Tahukah anda, Walaupun slogan seperti GIANT "peneraju harga terendah" itu hanya tipu muslihat yang berjaya mereka kenakan kepada pengguna seperti kita? Walaupun Tesco, Carrefour, GM, Econsave dan macam-macam lagi pasaraya yang ada membuat jualan murah.

Iklan Giant dalan Harian Metro 30 Januari
Jika anda ingin berbelanja untuk jualan murah seperti iklan di atas, boleh. Tapi hanya lihat iklan tersebut kandungan barang-barang yang ada sahaja. Bagi barang yang tiada dalam iklan berkemungkinan besar harganya adalah berbeza atau tinggi sikit.

Lihat tanda harga pada baju dan harga yang dipamerkan

Lihat tanda harga pada baju dan harga yang dipamerkan
Percaya atau tidak anda mungkin ditipu hidup-hidup kenapa? Kerana harga yang anda nampak pada baju-baju terebut tidak dipamerkan hanya kerana saya tidak berpuas hati, jadinya saya keluarkan untuk dijadikan bahan bukti. Maknanya saya tak sembang kosong la kan...

Inilah gambar asal yang dipamerkan harga yang agak murah
Semoga dengan sedikit pendedahan ini kita akan lebih berhati-hati dalam membeli sesuatu barangan dan menjadi pengajaran untuk semua bak kata Saidina Ali Karromallahunahu:

"Hari ini lebih baik dari semalam dan Esok lebih baik dari hari ini."

Sekian terima kasih.


Tiada ulasan: