RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Selasa, 29 Januari 2013

PERJALANAN PULANG KE RUMAH IBU MERTUAKU

Perjalanan pada waktu siang ni agak kurang kurang minat kerana jalan pasti sesak apabila memasuki kawasan bandar. Satu lagi sebabnya mesti banyak singgah coz masing-masing mata nampak jer keadaan sekeliling. Nafsu dalam diri mula la tak terkawal. Dari KL jam 4 petang. Sampai Kuala Pilah kurang lebih 5.30 petang. Kepala dah mula sakit coz panas sangat. Perut pun lapar dan macam-macam lagi la dengan kerenah anak-anak. Nasib baik sume dok belakang ngan ibunya sekali.


Sebab tu selalu aku lebih suka memandu malam sampai ke dinihari. Suasana yang tenang dan tak banyak gangguan. Cuma gangguan daripada lori treller. Bukan nak kata mereka ni mengganggu perjalanan kerana aku tau tanpa mereka ni sesuatu barangan tak akan sampai ke satu tempat. Cuma yang buat aku rasa menyampah tu bila ekor atau kontena mereka ni kosong. Diorang ni suka berlumba jugak. Lepas tu bila bertembung dengan geng-geng ni selalunya mereka sahaja suka-suka masuk le laluan kita kononnya lori mereka ni besar sangat.


Selalu aku perhatikan bila kita yang memandu kereta, kalau lambat sikit padam lampu tinggi, pemandu lori ni akan sengaja masuk ke laluan bertentangan. padahal laluannya di sebelah kiri luas lagi. Apabila berlaku kemalangan dia lari terus je. Ada 2-3 kali jugak aku dengar kes-kes yang macam ni. Jadi berhati-hatilah apabila melalui jalan 2 hala ni. Terutama bila tiada pilihan lain kerana tiada kemudahan lebuhraya yang dibina.  Berhati-hatilah kepada para pengguna dan pemandu yang selalu lalu Jalan Bandar Sri Jempol via Keratong.

Alhamdulillah, akhirnya sampai di rumah mak mertua aku dekat-dekat kul 9mlm.

pahangdaily.blogspot.com
sejenakdiperjalananku.blogspot.com

Tiada ulasan: