RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Rabu, 30 Januari 2013

RENTETAN DARI PERISTIWA BUAT KACAU

Memang di hati para peniaga pasar malam ada rasa terkilan dan benci melihat mereka yang meniaga barangan haram ini. Tapi apakan daya, semua kerana dunia duit dan budaya makan suap yang telah menjadi amalan sejak dari zaman purba lagi. Malah negara kita pula menduduki ranking pertama dunia dalam indeks rasuah. Jadi tidak mustahil la kan. Satu lagi catatan terbaik yang akan direkodkan ke "The Malaysia Book Of Records".


Klik SINI untuk baca kisah di atas.

Dari cerita yang saya pamerkan di atas, saya bertanya kepada tauke CD haram tersebut seminggu selepas kejadian penguatkuasa datang buat kacau. "Kalau nak setel kita buat cara gentle la. Buat apa nak takut-takut. Dia datang gentle. Kita datang pun gentle la, " kata tauke CD. Apa yang anda paham?

Maknanya semua kerja-kerja penguatkuasaan di Malaysia ni melibatkan makan suap. Kalau dulu seekor tikus pasti akan menyorokkan diri apabila ternampak kucing atau terbau akan kehadiran kucing di tempat mereka. Kini tidak lagi. Kenapa? Kerana saiz badan tikus itu sendiri membuatkan si kucing kecut perut untuk mengejar atau menangkap si tikus. Tak hairanlah kalau zaman sekarang pencuri, perompak, penjenayah boleh lepas begitu sahaja kan?

Tiada ulasan: