RUANGAN IKLAN UNTUK DISEWA

"

Ahad, 13 Januari 2013

Memang buat kacau... Bukan nak menjalankan tugas...


Semalam Jam kurang lebih 8~9.30 malam area taman koperasi polis fasa 1, turun anggota DBKL seramai 2 orang yang berlagak macam orang awam konon-kononnya kerana nak berlakon untuk melihat peniaga yang tiada lesen, tiada kad thypod dan menggunakan khidmat PATI. 

Apa yang lebih menyedihkan di sini adalah terdapat segelintir peniaga yang memang terang-terangan meniaga barangan haram tidak langsung menunjukkan reaksi dalam ketakutan malah bangga-bangga. Peniaga makanan dan barangan lain jelas ketakutan kerana tiada lesen walaupun menjual barangan yang halal jelas VCD haram ini menjadi lubuk kepada 2 anggota DBKL ini kerana dua kali KAUTIM.

Mengikut sejarah susur galur pakciknya yang boleh dikatakan agak penakut kerana beliau sendiri yang akan menjadi TONTO, kini anak buahnya lebih hebat kerana semasa anggota DBKL ini berada di pasar malam ini, mereka masih meneruskan penjualan tanpa rasa bersalah. Adalah amat mustahil 2 anggota yang dihantar ini mempunyai masalah penglihatan, dan amatlah mustahil jika 2 anggota ini dikatakan kurang pengetahuan mengenai tujuan atau skop kerja.

Saya ada ambil gambar mereka tetapi terlalu kabur sehingga saya sendiri tak berapa nak jelas nampak kerana banyak pantulan cahaya yang sedikit sebanyak mengganggu.

Kesian beberapa peniaga yang dirampas hanyalah penyepit, ada yang dirampas talam, iaitu beberapa barang yang konon-kononnya penting untuk perniagaan mereka.

DENGAN AKU TAKUT PULAK LANGSUNG TAKNAK CEK!!!

Tiada ulasan: